fredag 9 maj 2008

Vad som fanns i min dammsugarpåse

Jag har en brevvän i USA. Hon är intresserad av miniatyrer och dockskåp.

Jag har äntligen fått tummen ur och tagit kort på mitt dockskåp som jag mailade henne.

Hon tyckte att dockskåpet var lovely, och så frågade hon mig om jag hade satt hennes mus i dockskåpet.

Ve och fasa.

Hon har gjort en pytteligen mus av lera som hon har skickat till mig via brev.

Och vid närmare eftertanke så har jag inte sett till den sedan ommöbleringen.

Jag letade i doskskåpet och på fönsterbrädet. Ingen mus.

Så det fanns bara en sak att göra. Disskera dammsugarpåsen.

med lite tur kanske jag kunde hitta min minikaffekopp som är gjord av pärlor.

Jag måste säga att jag är rätt bra på att inte dammsuga upp onödiga saker.Några pärlor en skruv ett litet klistermärke en bricka till moderkortet och något oiedentiferbart i vit plast.

Men ingen mus.

Vad göra?

Efter lite tänkande kom jag på att det finns ett ställe till som slukar saker och där den troligtvis kan ligga. Nämligen i soffan djupt nerkörd mellan ryggstödet och sätet.

Det första jag fiskade upp var ett pärldjur som jag inte ens märkt att det varit borta. Sedan hittade jag en röd sten och slutligen musen som var mindre än vad jag kom ihåg. ( den ligger mellan den röda stenen och klistermärket)

Jag hittade till och med en hel påse med pärlor !!!!!!!

Och en saftkanna till dockssåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar