söndag 30 mars 2008

dags att koppla ner och vika grisar

Nu har jag spenderat på tok för lång tid framför datorn igen.

jag hade fått en utmärkelse till så nu har jag nominerat ytterligare 10 st.

bland annat en helt ny blogg i alla fall för mig. Välkommen.

Nu skall jag ta och koppla av från datorn.

jag tänkte att jag skulle prova att vika fler grisar. Hoppas jag klarar av det.

Igår vek jag en katt. Det tog ca en ½ timme. Och den belv för stor. När jag skulle vika katt nr 2 tog det ca 1 timme. Jag var jättefrustrerad. För jag hade ju gjort 1 skulle jag då inte klara av att göra 2?

Grisen är ganska marig men jag börjar få kläm på det.

Visst är han söt?

Och mellan varven tänkte jag plugga lite datorvetenskap.

jag måste läsa i en bok eller på nätet hur man använder fotoredigeringsprogrammet GIMP.

Eftersom jag nu använder linux ( Mandriva) istället för windows måste jag lära mig nya funktioner. ( tråkigt, tråkigt, tråkigt)

Men jag behöver ändra vitbalansen på bilderna ( så att de visar rätt färg.)

Om någon vet hur man gör i GIMP så säg till.

Kan man använda filter som man har i adobe photoshop i GIMP?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar