söndag 30 mars 2008

Utmaning till alla som känner sig manade


Jag fick denna roliga utmaning av  ellis

Tyvärr var det inte så lätt att genomföra som jag trodde.

De flesta böckran runt omkring mig är på japanska och det kan jag itne läsa eller skriva. Sedan tog jag linux bibeln 2008. Men tyvärr visde sig 6:e meningen på sid 123 vara en mening + en rad programkod. Och ja gkände inte för att skriva en halv sida kod.

Så nu har jag hittat en barnbok som skall ner i källaren.

Petsson och findus Tomtemaksinen av Sven Nordqvist

Tag boken som är närmast dig.

Gå till sidan 123 (saknas den sidan så tag boken som är nästnärmast dig.

Räkna fem meningar (En mening = från punkt till punkt)

Skriv i din blogg följande tre meningar (alltså den sjätte, sjunde och åttonde meningen) på sidan 123.

Källan ska också anges!

1. Ska vi inte sitta i stolen framför brasan, som vi bukar? sa Findus.

2. Nej det är bättre här

3. Det blir så varmt om knäna där framme.

Källa: Tomtemaksinen av Sven Nordqvist

Så nu alla läsare av denna blogg, som inte tidigare fått denna utmaning, så skickar jag denna utmaning vidare till er! Och lämna gärna en kommentar, ni som antar den, så jag kan klicka in mig och läsa era rader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar