måndag 31 mars 2008

Seg dag

Idag känner jag mig allmänt förvirrad.

Låg länge och drog mig i sängen hade en del underliga realistiska mardrömmar.

Skumt.

Alla klockorna går olika jag blir tokig. datorn är 1.39 den gamla är 11.40 den rätta är 12.39 och DVD:n går väl vintertid. Kan min förvirring bero på dettta?

Skall snart ta mig in i en dusch och fundera på vad jag skall göra idag.

Skall jag iväg till korsordsgruppen och lösa korsord?

Skall jag gå på vattengympa ikväll?

Skall jag "rava loss" på min dansmatta.

Den som inte somnar får se

I morgon skall jag till ortopedtekniska och få nya skor.

Det är blandade känslor. Inläggen har inte varit så bra. Men de verkar i alla fall ha tagit bort yrseln och gjort att jag kan sortera synintrycken.

Tyvärr har de gjort att något klämmer så att jag blir otroligt andfådd av minsta lilla tills hjärtat slår ett dubbelslag och allt blir normal igen. Vilket är ovanligt nuförtiden.

Men kanske blir inläggen i kombination med skorna bra vem vet.

Men att betala 600 kronor för något man inte vet blir bra är osäkert. Speciellt nu när jag har lite dålig ekonomi.

Jag önskar att jag kunde få tag på en bra sjukgymnast som hjälper mig.

Just nu känner jag att jag måste komma underfund med allt själv vilket inte är så enkelt när man får ont.

Så kanske hoppar jag av vattengympan. Sedan efter jul har jag haft ont i vänster höft. Varje gång jag böjer mig för att tex lägga in tvätt i tvättmaskinen blir det någon slags kramp likaså när jag går. Det är inte trevligt. Det resulterar också i att jag rör på mig mindre.

Troligtvis blir det väl så att jag löser korsord. Saknar de trevliga tanterna.

och tja det blir väl gympa också för att döva samvetet och pliktkänslan.

Men jag kommer väl att lulla omkring i min egna lilla värld stirrandes på väggar och klocka och undra när det tar slut.

Jag måste se urfånig ut När jag bara försvinner iväg i min egna värld och sprattlar omkring lite grann på måfå ihpop om att jag gör rätt.

men det är ju så tråkigt med de nya övningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar